Netreba len rozprávať o zelenej budúcnosti, treba na nej aktívne pracovať. Mnohým sa to samozrejme nepáči lebo prichádzajú o biznis. To nás však nezastaví, my myslíme na budúcnosť. A preto v súčasnosti od mesta Košice nedostane nikto povolenie na novú reklamnú plochu. Nepredĺžime ani tie, ktorým skončí platnosť. Takto dosiahneme postupne výrazne zelenšie Košice. Chceme inšpirovať aj ďalšie mestá na Slovensku. Netreba sa báť robiť správne veci, aj napriek tomu, že sa to silným hráčom nemusí páčiť.
KAUZA REMIŠOVÁ UTÍCHLA
Určite si ešte spomínate na ten humbuk okolo prvých dvoch spílených billboardov v Košiciach. Na jednom z nich bola Veronika Remišová a jej spolustraníci. Tento billboard bol nelegálny. Preto sme ho spílili. Pani vicepremiérka nás obvinila s diletantstva. Vraj ten billboard bol legálny, povedali jej to v spoločnosti, od ktorej si ho prenajala. Výsledok? Nikto na mesto košice dodnes nepodal žiadnu sťažnosť a nežiadal nápravu. Mrzí ma táto zbytočná búrka, pretože nám išlo ozaj len o vec. Je jedno kto na ploche je, ak je nelegálna pôjde dole. Preto ma prekvapila reakcia pani Remišovej. Žiadala dokonca moje ospravedlnenie. Ja to jej, po vyjasnení situácie, nežiadam. Žiadam iba to, aby ľudia, ktorí pracujú podľa pravidiel u nás v meste Košice, mohli svoju robotu vykonávať v pokoji a neboli vťahovaní do nejakých politických hier.
SADÍME PRVÝCH 15 STROMOV, PRIBUDNÚ ĎALŠIE
Jedinečná myšlienka, pri ktorej v Košiciach zasadíme za vypílenú plochu nový strom, sa mi veľmi páči. A nielen mne, v uliciach sa stretávam s ľuďmi, ktorí sa s nami stotožnili a tento nápad sa im veľmi páči. Podporujú nás. Košičania nechcú žiť v meste plnom vizuálneho smogu, chcú žiť v zelenšom meste. My sme tu na to, aby sme odolali tlakom silných a robili to, čo je v prvom rade správne. Od začiatku hovorím, že pravidlá platia pre všetkých rovnako a téma reklamných plôch nie je výnimkou. V najbližších mesiacoch budeme mať približne 100 nových stromov v meste. Budú rásť na miestach, kde ste sa dlhé roky dívali ľudia na reklamu. Má to aj ďalší pozitívny rozmer. Keď príde v budúcnosti niekto namiesto nás a potichu bude chcieť vrátiť reklamu na staré miesta, bude to mať ťažšie. Píliť stromy, navyše nové a zdravé, to si hádam nedovolí nikto.